Monday 6 May 2013

Now it's time to move toward national reconciliation.

Assalamualaikum :)

Pssstttt!! tasnim ada nak bercerita sikit. Rahsia ni! Penyokong-penyokong tegar PR tasnim tak benarkan baca. tinggalkan jer. pergi tengok video Ironman ke, Doremon ke lagi bagus. suka hati korang lah. hahaha.

usaha gigih untuk PRU13 #

Secara ringkas, dalam BN ada UMNO, MCA da MIC. atas dasar persefahaman yang dah dimeterai, secara de-facto UMNO sebagai ketua BN mewakili orang Melayu dan bumiputera termasuk bumiputera orang Asli, Sabah dan Sarawak. MCA menjaga hal-ehwal kaum Cina dan MIC hal-ehwal orang India. simple dan mudah untuk difahami. UMNO juga penjaga ugama Islam. manakala MCA dan MIC menjaga budaya dan pilihan agama masing masing. masih lagi mudah nak difahami.

okey. tampar yang kiri tu. tampar cepat. jumpa abang. adik tasnim rasa happy. :') adik sangat.

berfikirlah secara rasional dan terbuka untuk memilih calon terbaik untuk hari mendatang. tak elok rasanya meludah kepada orang yang telah memberi bantuan dan menjaga kebajikan diri kita. umpama melepaskan anjing yang tersepit (menolong orang yang tak tahu berterima kasih). tiada perkara yang lebih indah daripada mengecapi nikmat keamanan. :)

posing daripada golongan yang terlebih yakin. =.=

Terima kasih Ya Allah atas keamanan yang kau berikan kepada bumi Malaysia. kekalkan lah keamanan ini untuk selama lamanya Ya Allah. Saya bangga menjadi rakyat Malaysia.

p/s : jangan sibuk memikirkan apa sumbangan negara pada kita, tapi fikirlah apa sumbangan kita kepada   negara.

terima kasih sudi baca T_T

3 comments:

  1. assalam,
    terima kasih sudi keteratak bunda...
    tasneem takder shoutbox yer?..kalau ada kan lagi baik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wa'alaikumsalam Bunda. ade lah Bunda, shoutbox tasnim :)

      Delete
  2. hai tasneem.. dtg singgah sini, thanx sudi singgah n komen blog teman yea.. stay keep in touch ok..

    ReplyDelete