Thursday 6 December 2012

saya & awak. .

Assalamualaikum :'(

mungkin Tuhan sengaja mahu saya dan awak berjumpa dengan orang yang salah sebelum menemui insan yang betul supaya apabila kita akhirnya menemui insan yang betul, kita akan tahu bagaimana untuk syukur dengan pemberian dan hikmah disebalik pemberian tersebut.

apabila salah satu pintu kebahagiaan tertutup, yang lain akan terbuka tapi selalunya kita akan memandang pintu yang telah tertutup itu terlalu lama  hinggakan kita tidak nampak pintu lain yang telah pun terbuka untuk kita.

'awak'. .

jangan pandang kepada kecantikan kerana ianya akan lapuk ditelan usia, jangan kejar kemewahan kerana ianya akan susut ditelan masa. apa yang kekal hanyalah kecantikan hati seseorang.

carilah seseorang yang bisa membuatkan awak tersenyum kerana ia cuma memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yang suram. akan tiba ketika di dalam kehidupan apaabila kamu teramat rindukan seseorang sehingga kamu ingin menggapainya dari mimpi dan memeluknya dengan sebenar.

tasneem tepek gambar sapa ni T_T

semoga awak memiliki kebahagiaan yang cukup untuk membuatkan diri awak menarik, percubaan yang cukup untuk membuatkan awak kuat,kesedihan yang cukup untuk memastikan awak adalah seorang insan dan harapan yang cukup untuk membuatkan awak bahagia.

kebahagiaan seseorang manusia tidak semestinya dalam memiliki segala yang terbaik. mereka hanya membuat yang terbaik dalam hampir apa saja yang datang di dalam hidup mereka. kebahagiaan terletak pada mereka yang menangis, mereka yang terluka, merekan yang telah mencari dan mereka yang telah mencuba, hanya mereka yang boleh menghargai kepentingan manusia yang telah menyentuh hidup mereka.

masa depan yang cerah sentiasa berteraskan kehidupan yang lalu yang telah dilupakan, awak tidak boleh meneruskan kehidupan dengan sempurna sehingga awak melupakan kegagalan dan kekecewaan masa silam. 

"cinta tak kan datang kalau tak di cari"

kadang kadang ALLAH hilangkan sekejap matahari kemudian dia datangkan pula guruh dan kilat. puas kita mencari di mana matahari, rupa rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah.

wahai sahabatku yang menderita kerana cinta, usahlah ditangisi kekasih mu yang telah pergi, hayunlah langkah mu ke mana sahaja yang kamu ingin demi mengubati hati mu yang luka, moga moga kamu akan bertemu seseorang yang dapat mengisi hati mu, kelak pasti terubat jua dan hidup mu kemballi ceria :)

doodle suweet ni tasneem hadiahkan untuk awak, awak.

eh kenapa entry malam ni suram? sudah sudah. tasneem sebenarnya nak mematangkan penulisan tasneem yang belum matang tu. hehe. tapi, perlu begini kah??

terima kasih sudi baca :)

7 comments:

  1. wauuuu panjang nya tpi best heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. atotoi malu lah >.< senyum telinga ke telinga.

      Delete
  2. Replies
    1. hai bunda. acecece >.< Assalamualaikum, salam 1 m'sia.

      Delete
  3. bunga sekuntum utk si dara,
    assalamualaikum pembuka bicara...hehe
    awk3,,sya dtg menemani awk dikala awk suka n duka..
    awk3,,di mna hilangnya gmbar sya..sya mncari xjmpa..
    rupa2nya awk hadiahkn gmbar yg indah,cute n ganteng utk direnung..
    hahahahahhaaaaa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. daun kesum daun bidara, assalamualaikum pembuka bicara ^^
      terima kasih sebab sudi teman tasnim. atoto kiut ke cicit? terima kasih. kesimpulannya cicit lebih suweet <3

      Delete
  4. awk3,,awk cantik luar,cantik dalam..cantik dengar sni..
    SENYUM..XPERLU KATA APA2...SENYUM..heeee
    "dgn kcantikan luar n dlm awk...maka tercetus lew prcintaan antara 2 insan..iaitu????????jeng3...PANGLIMA"..jejaka idaman..hahahhahhahhaha
    bak kata stacy n adam..."tasnim,panglima bergabung mengan????d???tuk...hehheeeee

    ReplyDelete