Wednesday 25 March 2015

Loves is RARE!

Assalamualaikum :)


rare sangat tau :D

Pernah tak hampa rasa sakit nya perasaan hampa bila cinta yang dibina tak kesampaian? sometimes.. after several years. someone yang kita sayang leaving us, bila fikir balik masa yang dibazirkan bertahun tahun. memang sakit kan.

time tu kita rasa dia totally ja. apa yang kita nampak all the bad things  about him, time tulah kita makan tak lalu. tido tu konpem konpem tak lena. pastu crying sambil makan kek.

Tapi hampa fikir tak. kadang kadang ada hikmah dia. takpa lah kalau dia nak tinggalkan kita. harini kita nangis laa sepusnya. esok kita gembira sambil travelling pulak. InsyaAllah kan. I he stupid enough to leave you, be smart enough to let him go.

Sebab manusia memang tak sempurna. jadi maafkan lah dia. itu yang terbaik.

Dan sakit jugak bila kita mengharapkan orang yang kita sayang hidup bersama kita.bermacam usaha kita lakukan. tapi kadang kadang takdir Allah kita tak terlawan bila dia tak ditakdirkan untuk kita. memang serba tak kena. apa apa nasihat kadang kadang langsung tak berbekas pada hati kan? sebab bagi kita, kita yang tahu perasaan kita. but.. don't let someone become your everything. because when they're gone you have nothing.!"

to be frank, cinta kadang kadang tak selalu menyebelahi kita. cinta jugak boleh membunuh hati kita. tapi bila kita fikir, Allah tak pernah menzalimi kita. malah Dia sentiasa ada untuk kita. bila fikir macam tu, kita insaf.

dugaan itu melatih kita untuk menjadi kuat. sometimes we must get hurt in order to grow. we must fail in order to know.

apa pun yang kita lakukan, just remember your pride. dont exchange it for nothing.

forgets about the sad things.

conclusion nya, sesuatu yang jadi tu mesti ade sebab musabab dia.

cc : uncle, miss you! hehe

terima kasih sudi baca :)


8 comments:

  1. yeahhh!betul..ada sebab Allah hadirkan seseorg dlm diri kita..kalau bkn utk kita utk org lain.. bak kata saiful apek dlm cerita lady boss "cinta itu boleh di umpamakan makan sambal belacan,walau pedas hingga mengalir air mata masih mahu di mkn jua"kihkihkih

    ReplyDelete
  2. kan ??? tu la,, semua tu ada hikmah.. insyaAllah... tak payahla benci dy sbb tinggalkn kita... dy pun tak sangka benda tu bole jadi... itu sudah ketentuan Allah kn... Dia beri kita sakit skrg utk kita lebih berhati2 d masa akn dtg.... Dia sudah sediakan seseorg lebih baik utk kita... sbb tu Dia pilih kita utk sakit bukan org y tglkn kita tu tu... org y tinggalkn kita tu blom tntu bole bhgia dgn pilihan dy.... or maybe dy akan menyesal nanti... hehe... doakan y baik2 saja =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe thank you alya..motivasi sangat tau bila baca comment awak ^^

      Delete
  3. semua ada ALLAH .. DIa tahu yang terbaik untuk kita... inshaALLAH acik doakan kamu dapat jodoh yang baik

    Jom Vote blog acik bagi msmw

    ReplyDelete
  4. Maafkan mereka.
    Sebab kita berhak bahagia.

    InshaAllah !

    ReplyDelete
  5. bila baca ni, saya rasa faham kenapa para ustz ustzh x kasi couple. Jodoh itu ketentuan Allah, be happy kay ;)

    ReplyDelete
  6. Oh kisahnya nih Kasih tak Sampai.....hehehehehe
    Manusia hanya berencana...Allah yang berkehendak.

    ReplyDelete