Monday 12 November 2012

Teringat Cikgu-Cikgu

Assalamualaikum <3

*STICKY POST
entry baru adalah entry di bawah entry ini. sekian terima kaseh, hakhak, macam tengah tengok buletin utama pulak*

bangun pagi-pagi ni teringat pulak kat cikgu masa dari pra sekolah sampailah SPM. cikgu tu. waktu sekolah rendah, punya laa rasa dorang ni penyebab nightmare. asal ingat cikgu mesti ingat rotan. asal ingat cikgu meti ingat kerja sekolah. cikgu ni. . . . . .suka tau bagi ittew kije cekulah manyak-manyak. 

tapi tu masa tak matang la. tak tahu peranan pelajar ke sekolah adalah untuk menimba ilmu pengetahuan sebanyak-banyak timba yang mungkin. bukanlah ke sekolah untuk bermalas-malasan sebanyak malas yang boleh heh.

padahal, kalau takde cikgu agak-agak apa saja lah hala tuju kita kan. ilmu kita tak reti, basic untuk dapatkan ilmu pun kita tak tahu. korang nak baca entry tasneem pun tak reti.

maka, entry kali ini, tasneem rasa amatlah terpanggil untuk untuk membuat sedikit entry penghargaan berbaur perasaan amat terharu sebab selama ni cikgulah yang banyak berjasa mendidik kami semua menjadi manusia. sobbsobb.

kalau ada cikgu sejarah macam dalam video kolaborasi INTI International University & College dan Jinnyboy, siyes siap buat muka ketat, tasneem takkan tidur dalam kelas. akibat banyak tidur masa subjek sejarah la buat tasneem dapat C SPM dulu.  -.-'

dah dah.

apapun, terima kaseh kepada semua cikgu yang pernah ajar tasneen dulu. jasa cikgu sebagai mak bapak kita yang kedua, akan kita sedar bila kita berjaya menjadi manusia. dari ilmu ABC 123 yang kita belajar, sampai la sekarang belajar pulak pasal ilmu kehidupan, hasil didikan cikgu dulu-dulu.

terima kasih cikgu!!

terima kasih sudi baca :')

No comments:

Post a Comment