Friday, 13 December 2013

memaafi & minta maaf

Assalamualaikum 

pehhh.. terbaik arr tasneem tertidur selepas buat buat tidur untuk kawan akibat beliau marah dengan perangai tasneem yang tak jawab call. kira adegan lari dari kesalahan la ni. bangun bangun dah pukul 12.05pagi. muhahahaha -.-' tak lawak pun.


sebelum tidur, demi adegan tasneem dan kawan tadi, satu perkara yang perlu di ingatkan ialah :
memaafi dan minta maaflah sebelum tidur.

ini keraana :
dengan memaafkan kesalahan orang lain, hati kita akan bebas dari dendam dan seterusnya membuatkan kita terasa lebih aman.

dengan meminta maaf akan kesalahan diri sendiri pula, akan membuatkan kita dan sekeliling kita aman. mana lah tahu, itu adalah tidur terakhir kita kan. tak aman pulak hidup di kubur dengan kesalahan yang belum di maafkan.

sebelum tasneem tidur, tasneem minta maaf sangat sangat kepada semua, kot kot, tasneem  tak perasan dengan salah tasneem. dan, ketahuilah, apa apa antara kita, insyaAllah, tasneem tak amik hati :)

selamat malam semua :)

30 comments:

  1. Yeah it is good to forgiving people before we went to our bed, I always have a problem with some of my friends and there is times when I got so pissed of that I forgot to forgive them :/ Thanks a lot for reminding

    ReplyDelete
    Replies
    1. the first to apologize is the bravest. the first to forgive is the strongest :') tak gittew? -.-'

      Delete
  2. yeah, terbaik kak .. motivasi tengah malam untuk saya yg xreti tido -.- hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha tak reti tidoq? haha tak elok lah tidoq lewat lewat malam dek *maaf terkeluaq loghat kedah laa pulak :p

      Delete
  3. akka pun minta maaf kat tasneem sebelum tidur ni.. semalam malam tasneem.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. tasneem pun sama kak. tasneem mintak maaf jugak :'( nytee kak aiza ^^

      Delete
  4. maaf bermaafi ni kan perkara mulia..tp kan ada jugak sesetgh perkara yg menyebabkan kita ni ssh nak memaafkan seseorang tu..hiks..selamat pagi adik! :D

    ReplyDelete
  5. setuju tasneem..sebelum kita tdur..kenalah saling maaf..memaafkan..walaupun saya sndiri payah nak amalkan.. nice shring dan happy blogging :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. lepas ni praktis tau. tak susah pun sebenar nya. tasneem selalu amalkan. Alhamdulillah, hidup tasneem lebih tenang :')

      Delete
  6. maaf mu diterima kak :) haha, kidding jee :3 btw kak, nice entri ni :) penuh keinsafan gituu :') hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha gittew -.-' terima kasih dek qaqa ^^

      Delete
  7. betul :)
    setuju sangat minta maaf sebelum tidur dan maafkan orang lain~

    ReplyDelete
  8. hai Tasneem..
    first akak nak mintak maaf sebelum dear tidor ea !..coz kalau Tasneem tido macam mana nak maafkan akak ye dak ? hehe..:P

    ReplyDelete
    Replies
    1. i am forgiving you kak roha :) jadi akak maaf kan tasneem ke tak ni? ^^

      Delete
  9. Abak pun mintak maaf kalau ada terbuat salah dan silap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tasneem juga ya ^^ tasneem tak pernah simpan dalam hati pun lahh :)

      Delete
  10. Replies
    1. akak jugak. kosong-kosong tauuu! :p

      Delete
  11. acik minta maaf kalau ada salah silap jgk

    ReplyDelete
    Replies
    1. takdak salah pun dengan tasneem. tasneem ni kot yang banyak buat salah dengan acik. tasneem mintak maaf kalau penulisan tasneem buat acik terasa huhu :')

      Delete
  12. yuhuuu~ piqa singgah ni :)
    betul2. maaf dan memaafkan ibarat mencurah air yg baru dibawa keluar daripada peti ais ke arang yg membara. terpadam terus. haha~ xde kene mengena ;)

    ReplyDelete
  13. Betul....
    Qila selalu mengamuk n terus gi tidor heheheeh
    tp ok ok :D
    qila akan maafkan semorang dulu hehehee

    :D
    Tq kak tasneem btw x

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh, jangan mengamok mengamok. akak cubit nanti. hehe sama sama qila ^^

      Delete
  14. bagus tasneem buat cm tu.. islam pun suruh kita saling maaf memafkan sebelum tido...

    ReplyDelete