Sunday, 15 December 2013

YOU :')

Assalamualaikum 

kalau masa ni sabar tu dia boleh nampak..
pasti dia akan nampak dia lebih tinggi dari gunung Everest sampai dia akan hargai apa yang ada di depan mata..
lebih tebal dari selimut, sampaikan marah tu di selimut dan terus reda.
lagi sejuk dari ais krim lazat sampaikan dapat sejukkan cemburu buta. (sedap nya)




you :)

tapi sayang, orang tak nampak sabar tu.. orang mainkan kesabaran kita. .
tak nampak apa yang kita buat untuk dia..
tak hargai apa yang ada depan mata..
bukan sebab dia buta. tak. dia tak buta...

pernah tak mau perasan semua ni supaya kita bahagia sampai mati
tak ada yang menangis tak ada yang terus sedih...
mungkin sebab orang ni terus lagi kat sini..
terus lagi tunduk dengan tindak tanduk dia..
satu hari, orang ni tak ada lagi. .mungkin masa tu dia akan sedar..

sampai bila nak terus macam ni? sampai sabar bertukar jadi lali?
kalau la orang ni dapat bukakan mata hati dia..
pasti nampak, semua pasal orang ni..
penat nya.. serious orang ni penat.

mungkin salah orang ni. tak cukup sempurna kat mata dia..
walaupun terus cuba jadi sempurna, orang ni tetap orang ni..
semoga Allah terus bagi sabar tu kat orang ni..

amin

(ni bukan puisi atau sajak mahupun gurindam jiwa, saja nak main button enter. nampak hebakk sikit.. muhahah)

p/s: nak sambung tutup muka dengan bantal busuk, nangis diam diam. doa tasneem terus sabar okey -.-'

terima kasih sudi baca :)

44 comments:

  1. takmo sesedih tasneem :)
    semoga mimpi yang indah2~

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih ika. you too mimpi indah yee. dah dah tasneem tak sedih dah :)

      Delete
  2. gundah gulana nenek sorang nih..harap bersabar naa :l

    ReplyDelete
  3. dah jdi mcm sajak......ceria selalu jangan sedih..:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha macam ni laa tasneem kalau boringgg :) heee

      Delete
  4. be cool.. tak moh ngis ngis,,,sabau k

    ReplyDelete
  5. Sabar kak tasneem. Stay strong!!!
    <3 hugs!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasihhh qilaa. aww terharu :D

      Delete
  6. La tahzan sayang..semoga terus sabar dan sabar dan sabar...sabar itu indah.. :)

    ReplyDelete
  7. Sentiasa bersabar okay. Orang yang sabar sentiasa dikasihi Allah.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah azwar. betul, Allah sayang orang yang sabaq :)

      Delete
  8. Semoga orang ni kuat dan sentiasa jadi diri sendiri :)

    ReplyDelete
  9. hai Tasneem..
    " sabar ituseparuh dari iman" so,..kalau Tasneem nak tergolong dalam orang2 yg beriman, kenalah tingkatkan kesabaran tu right dear..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tasneem nak sangat tergolong kak roha. insyaAllah tasneem akan tingkat kan kesabaran tasneem :)

      Delete
  10. La Tahzan akak.. Apa yang terjadi tu pasti ada hikmah dia.. Jangan sedih2 sangat, nanti penat! Ihihi, ceria selalu ya akak! Tak mau pikiaq benda2 yang buat hati merana.. Nah nah? Sayang akak ketat2.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. dek, tetiba akak ni terpikiaq. tsskk T_T lebiu too sayang <3 hehe

      Delete
  11. nak sambung tutup muka dengan bantal busuk, nangis diam diam. <--- okey, ini comel ^^ btw, rilex kak, u can !

    ReplyDelete
    Replies
    1. hari ni birthday dia la dek. what should i do? huhu

      Delete
  12. npe byk org sdih2 lately? tasneem jgn sdih2..peluk bantal busuk kuat2..klu xckup akk pnye ade~~ hehe..(tipu)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha musim sedih kot kak. tasneem pun perasan. haha ramai jugak yang dok sedih termasuk lah orang ni. haha kak, bantal busuk akak tu make sure bagi wangi dulu, baru tasneem peluk. haha kalau bantal tasneem sendiri, tak kisah laa lagu mana pun tahap kewangian dia -..-'

      Delete
  13. jangan sedih-sedih tasneem.. akak doakan semoga tasneem terus tabah..

    ReplyDelete
  14. be strong tasneem.. jgn sedih2 ya.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih mass ^^ tasneem sedih sebab mas lama tak mai belog tasneem laa :p

      Delete
  15. stay strong. semoga terus happy. ahak. chill =)

    ReplyDelete
  16. owh byakkan bsabar n stay strong..
    sya masukkan blog awk dlm bloglist saya..
    happy blogging :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh ya ka? Ya Allah terharu kemain tasneem rasa. terima kasih sobri yaacob. tssskk T_T tetiba emo.

      Delete
  17. Alahai...keep strong dearest sis...! **hugs**

    ReplyDelete
  18. Bersabar dan berdoalah agar diberikan kekuatan semoga situasi ini akan pulih seperti sediakala..

    ReplyDelete
  19. mata pic tu cm jehan miskin jer.. kuatkan semangat.. jgn sdey2 kay...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak, haha bukan jehan miskin laa. jehan kaya kot! ^^

      Delete
  20. Tapi ni dah macam puisi Tasneem :) hehe

    ReplyDelete
  21. Janganlah sedih akak .. Takpe2. Akak kuat :) Mohon dekat allah banyak2 tau akak

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe tak sedih dah. terima kasih dek :)

      Delete
  22. Jangan sedih2...kuatkan semangat...

    ReplyDelete