Monday 24 June 2013

Salam Nisfu Syaaban Awak,

Assalamualaikum. (:

nahh. untuk laki masa silam. tsskk T_T


terima kasih sebab gembira kan tasnim walaupun sekejap. walaupun dah macam macam tasnim terima message dari awak, tasnim tak pernah berdendam. sekasar mana sekalipun bahasa awak. tasnim tetap terima keputusan awak. thank you for leaving me. -.-' sekurang kurang nya boleh buat tasnim sedar, betapa naif nya ilmu agama tasnim. sempena malam Nisfu Syaaban ni, tasnim nak minta maaf kat semua atas segala kesalahan dan kesilapan tasnim termasuk awak.

eh, tahu tak malam ni Nisfu Syaaban? hari Nisfu Syaaban adalah hari dimana buku catatan amalan orang-orang Muslimin selama setahun di angkat ke langit dan di ganti dengan buku catatan yang baru. Catatan pertama yang akan dicatatkan di buku yang baru akan bermula sebaik sahaja masuk waktu Maghrib (waktu senja), (15 Syaaban bermula pada 14 haribulan Syaaban sebaik sahaja masuk waktu Solat Maghrib)


Nabi Muhammad s.a.w. menggalakkan umatnya untuk bangun malam dan berjaga serta beriktikaf sepanjang malam kerana tidak mahu amalan diangkat dalam keadaan tidur atau lalai.

tahun ni, Nisfu Syaaban jatuh pada 24 Jun 2013 (Isnin), bermakna malam Nisfu Syaaban ialah bermula selepas maghrib 23 Jun 2013 (Ahad).

p/s : jom puasa sunat dengan tasnim esok.

terima kasih sudi baca. :')

No comments:

Post a Comment