Friday 28 June 2013

oh. Pagi yang Ohsem!

Assalamualaikum. ^^

selamat pagi >.<

mari kita betul urat urat tua akibat sudah lama tak bersenam. gelek gelek kanan, kendian, gelek gelek kiri. tapi pastikan di buat dengan selow selow takut juga nanti tulang rapuh terus bersepai, ye dak? oh. entry kali ini pasal tulang bersepai. .

bukan bukan. itu hanya lah pembukaan entry yang merepek sahaja. -.-'

Selamat pagi semua. di harap kita semua bangun pagi pagi, bebas dari hasad dengki, cemburu, fitnah. tapi sebaik sahaja kita membuka mata yang nyenyak separuh mati tidur semalam, elok lah bangun dengan otak ligat memikir kan sesuatu yang baik.

  • apa yang perlu aku buat hari ini?
  • ada sesuatu yang memerlukan perubahan hari ini?
  • adakah aku perlu menjadi sama seperti semalam?
  • adakah aku perlu bagus dari semalam?
  • adakah aku harus jadi lebih teruk dari semalam?
bukan asyik memikir kan kesalahan orang lain walhal kesalahan diri sendiri yang jelas  terus di biar mata jadi buta. bukan juga bangun dengan rasa hasad dengki yang menebal walhal diri sendiri yang perlukan lebih sesuatu untuk di urus.

bangun lah dari tidur, dengan sesuatu yang dapat memberi manfaat kepada diri sendiri dan sekeliling. dengan memikir kan akan sesuatu yang dapat cenderong ke arah kebaikan.

pehhh. . pagi pagi tasnim sajikan tazkirah la pulak. hehehe. mesti lagi pasti hampa membaca sehingga tersusuk ke tulang somsom. mula la tasnim terasa seperti sedang bersama dalam Channel Astro Oasis. ohh. terharu :')

dah dah. Pisang sedang menunggu hebakk di dapur untuk di tukar secara magic menjadi cekodok. maka, sejurus publish entry berbentuk Tazkirah ini, tasnim akan terus ke dapur, mencapai pisang, dan membuat magic pisang menjadi cekodok. tok sah masak masak dah. -.-'

dusta.

terima kasih sudi baca. :')

3 comments:

  1. Bangun tido eloklah ingat terus pada Allah. Kalau kita terus ingat dunia, nanti kita jadi Papa selama-lamanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul, sebab ingat Allah lah kita kena perbaiki diri kita ke arah yang lebih elok. hmm. jangan salah faham ye Cikgu Hairul.kan dengki, fitnah, cemburu tu perasaan yang tidak elok. Allah melarang hambanya untuk tidak berhasad dengki sesama manusia. :')

      Delete
  2. nice sharing kak. sangat2 bermanfaat ^^

    ReplyDelete