Friday 28 June 2013

selalu ingat pesan Emak

Assalamualaikum :')

hari yang bahgia! tanpa perlu fikir pasal presentation, tanpa perlu fikir pasal masalah! Alhamdulillah. setiap yang terjadi, ada hikmah di sebalik nya. kan :)

pernah dulu masa tasnim tengah serabut serabai, otak ni banyak masalah je. gugur habis uban. selalu mengadu kat mak. mak akan cakap "sabar banyak, puas hati banyak, sabar sikit, puas hati pun sikit." jadi setiap kali ada masalah, tasnim cuba sedaya upaya untuk sabar sebanyak mungkin. supaya dapat habuan, puas hati pun sebanyak mungkin.


memang perit dengan apa apa dugaan yang Allah uji pada kita. tapi perlu la kita tahu, setiap ujian yang di beri, dah Allah tahu kemampuan kita sebenarnya. dalam situasi tasnim, selalunya, tasnim di beri ujian, melampaui usia. bermaksud, ujian yang di beri pada usia tasnim sekarang kadang kala, bukan untuk orang yang berumur seperti tasnim. tapi, untuk orang yang lebih matang dari tasnim. (nape macam ayat novel ni)

dan setiap kali ujian datang pada kita, haruslah kita tahu yang "InnAllaha Ma'ana" atau sesungguhnya, Allah bersama kita. dan bersabarlah, Allah lagi lah bersabar dengan orang yang sabar. kan kan. :)



hari ni, tasnim rasa senang sikit, banyak masalah dah settle. syukur sangat. walaupun tak settle sepenuh nya, tapi, ia sikit demi sikit selesai. Alhamdulillah sekali lagi. tak da apa yang nak gambarkan rasa senang hati tasnim ni.

                                                                                                                                              

huhuhu. macam nak tergelak la pulak, entry kali ni macam siyes je -.-'

terima kasih kerana sudi layan tasnim siyes :-p

1 comment: